TÄNK

Man fick höra redan när man var väldigt liten att man skulle setill att man inte blev våldtagen, gå ensam i skolan, hålla ihop, osv. Man fick lära sig att man skulle vara försiktig för alla farliga människor därute. Man lär sig att inte gå ensam osv. Man kan bli våldtagen även fast man inte är ensam kanske men risken blir så mycket mindre om man inte är ensam. Nu ska jag inte skriva för mycket för det kan hända när som, hur som osv.
Har någon sagt till dig att du inte ska vålta, misshandla andra människor?
Min mamma har iofs sagt att man ska vara snäll och en bra medmänniska men hon har aldrig sagt åt mig. 'Anna, du ska aldrig någonsin vålta en annan person' Men varför? Varför ska man lära sig att inte bli våldtagen istället för att lära sig att INTE VÅLDTA. Du har säkert aldrig hör någon säga att du aldrig ska vålta någon så jag känner att det är dags nu
VÅLTA ALDRIG NÅGON. DU KOMMER FÖRSTÖRA HELA PERSONENS LIV. ALDRIG NÅGONSIN. INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER, ALDRIG VÅLTA NÅGON.

Nu har ni lärt ert något nytt. SJÄLVKLART ska man lära sig att inte gå själv osv, men det gäller att lära sig det andra med. De flesta normala människorna VET att det INTE är okej. Men för er som missat det så gör det ALDRIG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0