be grateful for everything you have

För er som inte förstod var det står på rubriken så står det att man ska vara tacksam för allt man har.
Sagåsen är en flykting förläggning för flyktingar (rätt logiskt) där dom får bo ett tag tills dom blir antingen
tillbaka skickade till sitt hemland eller tills dom hittar någon annan stans att bo.
När jag och min lilla konfirmations grupp var på sagåsen idag så fick vi måla och pärla med barn i olika
åldrar. Jag pratade inte med dom så mycket eftersom att barnen inte förstod någon svenska. Det var en
kille där som var runt 15-17 år gammal som hade bott i Norge i två månader och pratade jätte bra norska.
Sedan så var det några barn som kunde tala på engelska väldigt bra.
Dom berättade om sina liv och man blev verkligen rörd. Man tror inte att människor kan ha det såpass dåligt
som dom faktiskt har. Visst alla är vi väl medvetna om att hemlösa har det svårt, men inte riktigt hur svårt.
Det var inte förens idag jag kände att jag kanske förstod hur dom måste må. Jag tror endå inte att jag förstår.
Det känner mig jätte stolt över mig själv att jag åkte med. Jag ville nämligen inte åka med först för jag tycker
att det är så fruktansvärt hemskt. Men jag ska ju till Rumänien i april med konfirmationen och hjälpa fattiga
människor att bygga hus och leka med barnen osv. Jag tycker att det ska bli jätte roligt att åka ner dit och
jag längtar faktiskt att få hjälpa dom på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0